2. Ons standpunt is dat wij ons aanhouden aan de boven geschetste aspecten. |
3.MaiFlex heeft een speciaal email adres om alle klachten te melden. Dan worden de klachten door een collega in behandeling genomen. MaiFlex beschikt over een adequaat beleid gericht op het weren van discriminerende verzoeken vanuit opdrachtgevers. |
3a. Een vertrouwen persoon vanuit de opdrachtgever en een van onze organisatie gaan een gesprek aan om de problematiek in kaart te brengen. Vervolgens komt er een tweede gesprek met de medewerker om de problemen samen te analyseren aan de hand van het eerste gesprek met de opdrachtgever. Tot slot komen wij tot conclusie en aanbevelingen. |
3b. MaiFlex verwacht van haar medewerkers dat zij zich committeren en houden aan dit discriminatiebeleid. Om dit beleid te kunnen waarborgen, kan er bij overtreding hiervan aan de medewerker disciplinaire sancties worden opgelegd. |
4. Onze verantwoordelijkheden zijn: a- Duidelijk boodschap inzake discriminatiebeleid van MaiFlex b- Kennisoverdracht: Om discriminatie geen kans te geven, is kennis over wat wel en niet mag essentieel. Wij brengen het onderwerp discriminatie voortdurend onder de aandacht door a-maandelijkse overleggen met de medewerker en de opdrachtgever b-het wordt tevens een onderdeel van een standaard cursus/training c-nieuwe initiatieven en ideeën samen met de medewerkers ontwikkelen |
2a. MaiFlex ontwikkelt haar eigen beleid inzake discriminatie, gebaseerd op de algemene richtlijnen van de overheid. Tevens word er daar aan de volgende aspecten toegevoegd. Wij nemen ook de ideeën van onze medewerkers maar ook die van onze opdrachtgevers mee om ons beleid te ontwikkelen. |
2b. idem punt 4. boven |
2c. Omdat wij de medewerkers altijd vooraf mee betrekken om ons beleid uit te stippelen. Dus look luisteren naar hun eigen verhalen en ervaringen. |
2d. Ons discriminatiebeleid word openbaar gemaakt op onze site |
3a. Er is altijd een vertrouwenspersoon bij de opdrachtgever aanwezig om klachten te bespreken naast een aangewezen persoon van MaiFlex. |
3b. idem vraag1- onderdeel 4: onze verantwoordelijkheden |
3c. Deze trainingen vormen een onderdeel van hun cursusprogramma. Daaraan gaan onze medewerkers deelnemen. Wij vragen ook de vertrouwenspersoon vanuit de opdrachtgever ook deel te nemen aan onze programma’s. Om informatie uit te wisselen. |
3d. Tijdens de zwangerschapsperiode komen wij vaker in contact met de opdrachtgever om haar intensief te begeleiden. In de laatste weken van de zwangerschapsperiode komen wij ook in contact met het UWV om te bepalen wanner ze weer werk kan hervatten. |
3 e. Kennis van de medewerker wordt up to date gehouden door onze nieuwsbrieven en per mail vanuit ons geautomatiseerd systeem: BULLHORN. Deze wordt dan door een speciale medewerker vanuit MaiFlex onderhouden. Tevens organiseren wij terugkomdagen in groepsverband om informatie met elkaar uit te wisselen en de kennis bij te stellen door het inzetten van ervaren deskundigen |
3f. idem vraag hierboven 3e. |
3g. MaiFlex beleid is heel duidelijk en helder aangegeven. Iedereen is op de hoogte hoe te handelen. |
3h. Er is altijd een vertrouwenspersoon zowel vanuit de opdrachtgever als vanuit MaiFlex zelf. In ingewikkelde gevallen wordt er een extern professioneel bureau ingeschakeld voor advies. |
3f. MaiFlex heeft een speciaal email om klachten in te dienen bij onze vertrouwenspersoon bij MaiFlex. Werknemer ontvangt dan van ons binnen 3 werkdagen een ontvangstbevestiging. |
4a. Toetsing van ons beleid doen wij tijdens de cursussen op een interactieve manier: ook door rollenspel |
4b. Idem vraag 1 onderdeel 3b. |
5a. effectiviteit van het beleid wordt wel periodiek geëvalueerd tijdens de terugkomdagen en cursussen/trainingen |
5b. Evaluatie vindt plaats aan de hand van onze trainingen en terugkom dagen met de medewerkers. |
5c. idem 5a. aan de hand van interactieve trainingen ontvangen wij van de werknemers heel veel reacties en nieuwe ideeën om bepaalde dingen te ontwikkelen. |
|
|
|
|